innWeb.pl

Logo innWeb.pl

Wszystkie artykuły
Remarketing - co to jest i jak działa?

W internetowym świecie marketingu często bywa tak, że ludzie szukający produktów i usług często bywają niezdecydowani. Mimo tego, że są oni zainteresowani konkretną ofertą, opuszczają daną stronę internetową.  W takim przypadku mimo tego, że mieliśmy potencjalnego klienta na swojej stronie, coś sprawiło, że postanowił on opuścić naszą witrynę. Żeby “przypomnieć” mu o naszej ofercie w innym czasie, służą nam właśnie kampanie remarketingowe…

 

Co to jest remarketing?


Remarketing to popularna metoda, która pozwala na docieranie do potencjalnych klientów. Ma ona na celu dotrzeć do tych, którzy mieli styczność z naszą stroną, jednak nie dokonali oni konwersji. Każdy z nas ma styczność z remarketingiem. Na pewno zauważyliśmy, że gdy przeglądamy różne oferty w Internecie, a następnie jednak z nich zrezygnujemy, to nie dają nam one o sobie zapomnieć. Często widzimy reklamy produktów, których szukaliśmy wcześniej. To nie jest przypadek. Są to reklamy, które mają na celu przypomnieć o usługach, którymi byliśmy zainteresowani, które często skutkują powodzeniem.

Jak działa remarketing?

 

Jak to się dzieje, że reklamy wyświetlają się tylko konkretnym osobom? Za sprawą tego stoją ciasteczka, czyli małe pliki, przechowujące te cenne informacje. Strona techniczna może wydawać się skomplikowana więc zasadę działania remarketingu najprościej przedstawić w taki sposób:

 

1. użytkownik odwiedza daną stronę

2. ciasteczko zapisuje dane na temat wizyty w przeglądarce (klient zostaje umieszczony do określonego segmentu użytkowników)

3. dzięki ciasteczkom zostają wyświetlone konkretne reklamy

Remarketing w Google Ads


Kampanie remarketingowe w Google Ads pozwalają na wyświetlanie np. reklam graficznych, które zachęcą użytkownika do powrotu na stronę. Mogą one prezentować dokładnie taki produkt lub usługę, jaką przed chwilą oglądał potencjalny klient albo konkretną przygotowaną przez nas reklamę. W przypadku pierwszego rozwiązania - czyli określonej kreacji graficznej mamy do czynienia z remarketingiem standardowym. Reklamy będą wyświetlać się tym wszystkim, którzy odwiedzili dane podstrony. Jeżeli wyświetlamy dokładnie takie same produkty, jakie oglądał użytkownik jest to remarketing dynamiczny.

 

 

Zalety kampani remarketingowych

 

Kampanie remarketingowe z pewnością przydadzą się w e-commerce. Dzięki docieraniu do osób, które już wcześniej były zainteresowane ofertą tworzymy idealnie spersonalizowaną ofertę. Dzięki remarketingowi oddziaływujemy na niezdecydowanych klientów, a przypominając im o naszej ofercie zachęcamy ich do zakupu.

 

 Remarketing na Facebooku

 

Oprócz Google Ads, działania remarketingowe możemy podejmować również na innych platformach. Jedną z nich jest Facebook, gdzie mamy do wyboru dwa rodzaje remarketingu - manualny oraz dynamiczny. W przypadku tego pierwszego samodzielnie tworzymy kreacje graficzne. W przypadku remarketingu dynamicznego Facebook automatycznie wybiera, jakie produkty wyświetla w reklamie.

Oferujemy również: