Piksel Facebooka - co to jest? jakie daje korzyści?

  Ostatnia aktualizacja: 22 marca 2024

Co to jest Piksel Meta (Piksel Facebooka)?

Piksel Meta (wcześniej Piksel Facebook) to stworzony przez firmę Meta specjalny, krótki kod JavaScript, który umieszczony w witrynie pozwala zobaczyć, jak bardzo reklama jest skuteczna. Śledzenie i analizowanie działań użytkowników pozwala optymalizować kampanie reklamowe oraz stosować remarketing dostosowany do konkretnej grupy osób, którzy w ostatnim czasie odwiedzili stronę internetową. Piksel Facebook umożliwia zebranie danych o przeglądanych produktach, podstronach, porzuconych koszykach przez użytkowników, którzy w ostatnim czasie odwiedzili witrynę.

 

Jak działa Meta Piksel?

W skrócie Piksel Facebooka pozwala na uproszczenie plików cookie, dzięki czemu może zbierać informacje na temat aktywności na stronie internetowej. Działa jak bardzo dobre narzędzie analityczne. Od momentu wgrania, zapisuje ważne dane, które później z sukcesem wykorzystasz w kampaniach i targetowaniu reklamy na precyzyjne grupy odbiorców.

Działa w taki sam sposób jak kod Google Analytics, który umieszczasz na swojej stronie internetowej. Czyli śledzi wszystkich użytkowników odwiedzających Twoją witrynę. Piksel Meta przechowuje dane o użytkownikach, od kiedy dodasz go do swojej strony, do maksymalnie 180 dni wstecz.

 

Remarketing na Facebooku

Wdrożenie Piksel Facebook (Meta) na stronę internetową umożliwia wykorzystywanie reklam remarketingowych. Korzystanie z tej popularnej metody jest często stosowane przez sklepy internetowe, które wykorzystując remarketing dynamiczny, docierają do użytkowników, którzy odwiedzili ich stronę i oglądali produkty lub nawet byli w trakcie zakupów, ale z jakiegoś powodu zrezygnowali z finalizacji koszyka. Pojawianie się reklamy remarketingowej może przypomnieć użytkownikowi o przeglądanych towarach lub usługach, co może skutkować tym, że wróci on na stronę i dokona zakupu. 

 

Zalety korzystania z Piksel Facebook (Meta)

Jedną z ważniejszych zalet wykorzystywania Piksel Facebook (Meta) na swojej witrynie, jest możliwość lepszego dostosowywania grup odbiorców, na podstawie uzyskanych informacji. Może się to przyczynić również do lepszej optymalizacji reklam, które będą skuteczniejsze, jeśli będą docierały do osób rzeczywiście zainteresowanych ofertą. Budowa świadomości marki to również pochodna korzystania z remarketingu – użytkownik zapamiętuje firmę, której stronę oglądał. Jeśli z jakiegoś powodu porzucił koszyk, istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że przy kolejnej próbie zakupu przypomni sobie firmę, której reklamy mu się wyświetlały. Wiele transakcji odbywa się także już na samym etapie wyświetlania się kampanii remarketingowych, kiedy użytkownik, widząc reklamę interesującego go produktu, przechodzi w link do witryny i finalizuje zakup. 

 

Czy warto zainstalować piksel Facebooka?

Czy warto zainstalować Piksel Facebooka (Meta)? Odpowiedź jest prosta – warto. Piksel dostarcza wielu informacji o naszych użytkownikach, a tym samym potencjalnych klientach. Dzięki uzyskanym z analizy informacjom można dotrzeć z reklamami do konkretnej grupy odbiorców, spersonalizować reklamę pod określoną grupę wiekową czy z podobnymi zainteresowaniami. Piksel Facebooka pozwala poprawić cały proces marketingu oraz remarketingu, a także przyczynia się do zwiększenia sprzedaży, gdyż reklamy automatycznie pojawiają się użytkownikom, którzy mogą być bardziej zainteresowani produktem i skłonni do zakupu. Piksel Meta umożliwia także docieranie do osób, które były na stronie, dodały produkt do koszyka i opuściły go. Dzięki Pikselowi można docierać do takich osób i istnieje duże prawdopodobieństwo, że ponownie będą rozważać zakup i dokończą zamówienie. Piksel Meta pozwala analizować konkretne zdarzenia na stronie internetowej. Może to być czas spędzony na stronie, wyświetlanie witryny, dodanie produktu do koszyka lub zakup. 

 

 Jak utworzyć piksel Facebooka?

  1. Aby utworzyć piksel, należy przejść do menedżera reklam, a następnie otworzyć menu narzędzi. Następnie trzeba kliknąć "Piksele” w sekcji "Menedżer zadań”. 
  2. Należy wybrać opcję "Utwórz piksel”.
  3. Wprowadzenie nazwy dla swojego Piksela umożliwi późniejszą pracę z reklamami. Najlepiej wybrać nazwę, która będzie powiązana z Twoją firmą.
  4. Utworzony piksel trzeba następnie wgrać na stronę. Można to zrobić za pomocą menedżera plików lub integracji. Jeśli strona stosuje rozwiązania typu Wordpress, to Facebook może instruować jak zainstalować kod, np. zalecając zainstalowanie wtyczki na stronie. Piksel kod można zainstalować również ręcznie, jeśli posiada się dostęp do kodu źródłowego strony lub za pomocą Google Tag Manager. Ostatnim sposobem jest zlecenie zainstalowania kodu Piksel Meta deweloperowi, z którym się współpracuje.

Oferujemy również: