Gdzie reklamować firmę w sieci?

  Ostatnia aktualizacja: 05 marca 2024

Każdy, kto prowadzi swój własny biznes, wie, jak ważna jest dobra reklama i ile przynosi korzyści. Tak jak w sklepach stacjonarnych formą reklamy mogą być różne wydruki w postaci ulotek, plakatów, czy banerów to w sklepie internetowym formy reklamy będą inne. Skoro sklep internetowy działa w sieci, to reklamy również muszą się tam znajdować.

 

Jak wypromować sklep lub stronę internetową?

 

Sposobów na reklamę w Internecie znajdziemy mnóstwo. Najpopularniejszy z nich to korzystanie z kampanii reklamowych oferowanych przez Google. Polegają one na wyświetlaniu reklam w wynikach wyszukiwania (i nie tylko). Mają one dużą skuteczność, bo przecież każdy, kto szuka usługi lub produktu, zacznie od wpisania jej w wyszukiwarce internetowej. Otrzymane wyniki to wyniki, które zawierają reklamy. Inną popularną opcją reklamy są portale społecznościowe - Facebook, Instagram, Twitter i wiele więcej.

 

Poniżej przedstawiamy Wam listę najpopularniejszych miejsc, w których możemy promować swoją markę.


 

Kampanie reklamowe Google Ads

 

Najpopularniejszą metodą skutecznej reklamy w Internecie jest korzystanie z reklam Google Ads. Jest to jeden z najszybszych sposobów na pozyskanie klientów. Do wyboru mamy wiele rodzajów reklam - od tekstowych aż do reklam wideo na portalu Youtube.

 

Cały system ma wiele zalet, ale ma też minus - może być dosyć kosztowny. W reklamach płacimy za kliknięcie, co oznacza, że płacimy dopiero wtedy, gdy potencjalny klient „kliknie” w naszą reklamę. Cena jednego kliknięcia może wynosić kilkanaście groszy, ale może sięgać także o wiele większych kwot, gdzie za jedno kliknięcie będziemy musieli zapłacić kilkadziesiąt złotych. Sprawia to, że przy przykładowym budżecie dziennym wynoszącym 20 zł możemy uzyskać tylko jedno kliknięcie, czyli jednego potencjalnego klienta. Kwota ta zależy od branży, konkurencji, czy też formy reklamy. 

 

Promocja w mediach społecznościowych

 

Obecnie z mediów społecznościowych korzysta prawie każdy. Największy portal to Facebook (Meta) i to właśnie tutaj mamy do czynienia z największą ilością reklam. Reklama w mediach społecznościowych - na Facebooku, czy Instagramie wyróżnia to, że odbiorcy mogą łatwo wejść z nią w interakcje. Mowa tutaj o polubieniach, reakcjach, komentarzach, czy udostępnieniach, które rozszerzają publiczny zasięg. Dobre grafiki oraz filmiki, które przykuwają wzrok i są w stanie szybko rozprzestrzenić w Internecie. Z pewnością będzie to na korzyść naszej firmy.

 

Reklama za pomocą video

 

Na słowo wideo przychodzi na myśl platforma YouTube. Choć ta platforma może być obiektem, w którym możemy przedstawiać swoją firmę, opcji jest jednak więcej. Szczególnie popularna jest aplikacja Tik-Tok. Cieszy się ona ogromną rozpoznawalnością wśród młodych ludzi. Jeszcze nie tak dawno nie była ona obiektem zainteresowań reklamodawców, którzy myśleli o niej jak o aplikacji dla dzieci. Szybko to się zmieniło. Wrzucane na nią krótkie filmiki potrafią bić rekordy wyświetleń w krótkim czasie. Warto wiedzieć, że obecnie w systemie TikTokAds minimalny koszt, który powoduje wyświetlenie reklamy to 50 euro (za jedną kampanię).

 

Pozycjonowanie strony

 

Usługi SEO, czyli pozycjonowanie stron to opcja na reklamę witryny dla cierpliwych. Pozycjonowanie opiera się na optymalizacji stron pod wyszukiwarki internetowe. Proces ten jest dość skomplikowany i składa się na niego wiele czynników. Pozycjonowanie jest inwestycją, której efekty mogą być widoczne dopiero po kilku miesiącach od rozpoczęcia działań. Czy jest on więc opłacalny? Więcej o SEO przeczytacie w tym artykule.  

 

Jak wypromować firmę w Internecie za darmo?

 

Jest wiele sposobów, by w szybki sposób zaistnieć w Internecie. Większość z tych metod wymaga jednak wydawania pieniędzy. Co jeżeli ktoś rozpoczyna, dopiero rozkręca biznes i nie ma wystarczających środków? Istnieją sposoby na darmową reklamę. Poniżej znajdziecie kilka przykładów.

 

Wizytówka w mapach Google

 

Założenie wizytówki w mapach Google to podstawa nie tylko dla lokalnych firm, choć to dla nich może przynieść najwięcej zysku. Wizytówka w Google jest darmowa. Żeby ją założyć, wystarczy posiadać konto Google Moja Firma i dodać informacje o swojej firmie. Konieczne będzie potwierdzenie, że jesteś jej właścicielem lub pracownikiem. 

 

Wizytówka pozwala na uzupełnienie różnych dodatkowych informacji, takich jak oferowane usługi, opis działalności, dodanie oferowanych produktów, zdjęć i wiele więcej. Wszystkie te dane wpływają na pozycję danej wizytówki w wynikach wyszukiwania. Więcej o wizytówce i jej optymalizacji dowiecie się tutaj. 

 

 

Atrakcyjna strona internetowa

 

Warto zadbać o wygląd strony internetowej, a także jej treści. Atrakcyjne grafiki oraz ciekawe obrazki będą zachęcać klientów do pozostania na stronie. Teksty na stronie, a także ich jakość i poprawna struktura to również czynnik wpływający na pozycję w wyszukiwarce, dlatego warto poświęcić im trochę czasu. 

 

Do rozbudowania swojej strony internetowej warto również prowadzić bloga. Pisanie ciekawych artykułów może przyciągnąć klientów. Warte uwagi będą również artykuły z poradami, czy też poradnikami, które mogą sprowadzić klientów na Twoją stronę. 

 

 

Stopka e-mail

 

Jeżeli dużo korespondujesz z klientami za pośrednictwem maila, to pomyśl o tym, by umieścić w nim stopkę. To w niej możesz dodać najważniejsze informacje o firmie, a także adres strony internetowej. Stopka będzie widoczna podczas korespondencji z klientami, co może sprawić, że zachęci ona do wejścia na stronę.

Oferujemy również: