Jak założyć fanpage na Facebooku?

  Ostatnia aktualizacja: 05 marca 2024

Wprowadzenie

Facebook jest potężną platformą ułatwiającą komunikację z innymi oraz okazuje się być również niesamowitym narzędziem promocyjnym (marketingowym). Jednak by móc na nim umieszczać rozmaite reklamy i rozpocząć kampanię promocyjną, trzeba najpierw założyć swój własny fanpage, gdyż prowadzenie marki na koncie prywatnym jest niedostępne.

Krok po kroku jak założyć fanpage:

1. Oczywiście pierwszym krokiem jest założenie konta na Facebooku, a jeśli nie chcemy mieć prywatnego profilu, to wystarczy wejść na stronę Facebooka i wybrać opcję “Utwórz stronę dla gwiazdy, zespołu lub firmy”, która znajduje się na dole.

 

2. W drugim kroku musimy kliknąć na ikonę plusa, która znajduje się w prawym górnym rogu a następnie wybrać „Stronę”.

 

3. Następnie wyświetla nam się pole, gdzie wpisujemy własną nazwę fanpage'a, wybieramy kategorię strony (możemy wybrać więcej niż tylko jedną) oraz tworzymy krótki opis na temat naszej marki. Gdy wszystko jest gotowe, klikamy „utwórz stronę”.

 

4. Teraz możemy dodać zdjęcie profilowe, jak również obraz w tle naszej strony, Jednak przed takim działaniem warto sprawdzić aktualne wymiary grafik na FB.

 

5. Dobrym działaniem byłoby teraz dodanie posta powitalnego, dzięki któremu nowi odwiedzający zobaczą, iż coś już jest na naszym fanpage'u, a nie tylko pusta strona. Możemy też zaprosić kilku znajomych, którzy byliby zainteresowani publikowanymi przez nas treściami.

 

6. Potem powinniśmy również dodać przycisk promujący stronę, gdzie możemy ułatwić innym obserwowanie naszych treści, wygenerować link do naszej strony, czy odbierać wiadomości w skrzynce odbiorczej naszego profilu (przekierowanie do bezpośredniej konwersacji z naszym fanpage'em na messengerze).

 

7. Mamy możliwość także stworzyć własną nazwę użytkownika, przez co nasza nazwa fanpage'a będzie łatwiejsza i krótsza do zapamiętania.

 

8. Ostatnim krokiem jest konfiguracja informacji na naszym profilu, czyli m.in. wpisanie adresu witryny internetowej/maila, numeru telefonu, godziny otwarcia lub lokalizację.

Fanpage utworzony - co teraz?

 

Brawo! Już posiadasz swoja własną stronę na Facebooku. Jest to pierwszy krok do zdobycia popularności i rozgłosu!  Teraz możesz dobrowolnie rozwijać fanpage, zdobywać nowych odwiedzających i zaciekawiać swoimi postami.

 

Obecnie istnienie profilu na Facebooku to obowiązek każdej firmy. Kontakt z klientami, możliwości reklamy oraz pokazywanie swojej działalności w sieci wpływa pozytywnie na odbiorców. Jeżeli nie masz czasu lub pomysłu na prowadzenie swojego profilu to zapraszamy do zapoznania się naszą ofertą prowadzenia profili Social Media na Facebooku oraz Instagramie :)

 

Oferujemy również: