Wizytówka w Google Moja Firma

  Ostatnia aktualizacja: 05 marca 2024

Co to jest Google Moja Firma?

Google Moja Firma to platforma przeznaczona do zarządzenia wizytówkami przedsiębiorstw. Wizytówka Google to natomiast profil danej firmy, której dane pojawiają się po wpisaniu przez użytkownika nazwy firmy lub powiązane z nią słowa kluczowe, na które dana wizytówka może być pozycjonowana. Posiadanie firmowego profilu to w obecnych czasach bardzo istotny krok w promowaniu biznesu.

 

Jak założyć własną wizytówkę w Google Moja Firma?

Poniżej znajdziesz krótki poradnik, jak założyć własną wizytówkę w Google Moja Firma:

  1. Założenie konta Google, a następnie utworzenie maila, najlepiej związanego z nazwą firmy. Można również skorzystać z maila stworzonego w domenie Twojej firmy, jeśli posiadasz stronę internetową. 
  2. Wpisanie nazwy firmy. Firmę możemy znaleźć po wpisaniu jej nazwy i wybraniu z listy wyświetlonych przedsiębiorstw. Jeśli jednak nie pokazuje się w wyszukiwaniu, to należy wybrać opcję “Dodaj informacje o swojej firmie w Google” i uzupełnić wymagane pola.
  3. Podanie adresu firmy. Należy zaznaczyć odpowiedź “Tak” na podane pytanie: “Czy chcesz dodać lokalizację, którą klienci mogą odwiedzić?”, aby przejść do kolejnego kroku, jakim jest uzupełnienie danych adresowych Twojej firmy.
  4. Uzupełnienie danych kontaktowych. W tym miejscu należy podać numery telefoniczne do Twojej firmy oraz można uzupełnić informację o Twojej stronie internetowej, aby klienci mogli łatwiej nawiązać z Tobą kontakt.
  5. Weryfikacja wizytówki firmy. Jest ona wymagana do pełnego zrealizowania wizytówki Google. Należy potwierdzić, że posiadana wizytówka dotyczy Twojej firmy. Po podaniu danych adresowych i nazwy adresata zostanie wysłana karta z kodem weryfikacyjnym. Wpisanie go w panelu Google Moja Firma będzie weryfikacją wizytówki Google, z której będzie można już w pełni korzystać.
  6. Po wykonaniu wszystkich kroków wizytówka Google jest już utworzona i widoczna w serwisach.

 

Jakie informacje powinna zawierać wizytówka w Google Moja Firma?

W wizytówce można umieścić wiele ważnych informacji o firmie jak adres, numer telefonu czy godziny otwarcia. Ważne, aby wizytówka Google była aktualna, zgodna z rzeczywistymi danymi. Czyli kiedy np. zmienią się godziny otwarcia, warto taką informację poprawić również w wizytówce. Firma, która dba o takie szczegóły, wykazuje się profesjonalizmem. Za pomocą wizytówki Google można również nawiązywać kontakt z klientami, otrzymywać od nich opinie i podnosić dzięki nim reputacje. Profesjonalne zdjęcia firmy czy te dodawane przez użytkowników z pewnością pozytywnie wpłyną na odbiór Twojej firmy i jej wiarygodność. Odbiorcy mogą poznać Twoją firmę dzięki dobrze wypozycjonowanej wizytówce. Mogą stać się Twoimi przyszłymi klientami. 

 

Czy wizytówka jest płatna?

Nie, wizytówka w Google Moja Firma jest w pełni darmowa. Po założeniu wizytówki i zweryfikowaniu można od razu przejść do zarządzania nią. Dodawanie wpisów, uzupełnianie danych czy ewentualne poprawki nic nie kosztują. Jedynym kosztem, jaki możesz ponieść, to opłata za usługę pozycjonowania wizytówki Google, jeśli Twoja firma zdecyduje się na skorzystanie z oferty profesjonalnej agencji. Cennik pozycjonowania takiej wizytówki, aby była lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania, może się różnić w zależności od typu działalności i indywidualnych wycen agencji. Można również skorzystać ze sponsorowanej reklamy, która nie jest jednak obowiązkowa, ale możliwa za pośrednictwem platformy Google Ads.

 

Wizytówka Google a lokalne wyszukiwania

Internet daje ogromne możliwości promocji własnej firmy dla szerszego grona odbiorców, ale również zainteresowanie lokalnych użytkowników. Pokazanie się w Internecie nie jest już czymś nietypowym, wręcz przeciwnie – stało się praktycznie nierozłącznym elementem prowadzenia firmy. Działalność, która nie istnieje w wyszukiwarkach, tak naprawdę odbiera sobie możliwości pozyskania nowych klientów. Dotarcie do świadomości istnienia marki większej liczbie odbiorców jest w obecnych czasach bardzo istotne z punktu prowadzenia efektywnego biznesu. Nie jest koniecznością posiadanie własnej strony firmowej czy sklepu internetowego. Swoje usługi z powodzeniem można promować za pomocą wizytówki w Google, zwłaszcza jeśli prowadzimy lokalny biznes. 

 

W obecnych czasach, kiedy Internet jest tak szeroko dostępny, ogromna grupa ludzi korzysta z niego z urządzeń mobilnych. Przebywając na mieście, szukają często informacji o najbliższych sklepach, przykładowo z butami czy cukierni. Mogą być na wycieczce w obcym mieście i chcą zjeść ciepły posiłek – wpisują wówczas słowo kluczowe “restauracja” i otrzymują wyniki z restauracjami w najbliższej lokalizacji. Nie posiadając wizytówki Google Moja Firma, odbierasz sobie szansę, że to właśnie na Ciebie zdecydują się użytkownicy, którzy szukają konkretnej usługi. Pojawienie się w lokalnych wynikach wyszukiwania za pomocą wizytówki Google daje same korzyści. Zwiększysz świadomość swojej marki, budujesz jej reputację oraz masz możliwość dotarcia do nowych klientów, którzy mogą szukać usług czy produktów związanych z Twoją działalnością. Pozycjonowanie wizytówki odgrywa tutaj znaczącą rolę, dlatego warto skorzystać z profesjonalnej usługi pozycjonowania Google Moja Firma.

Oferujemy również: