Prowadzenie biznesu lokalnego i rozwijanie świadomości istnienia marki ma duże znaczenie dla przedsiębiorstw działających w konkretnej lokalizacji. Firma, która świadczy usługi w jednym określonym regionie, aby docierać do większej liczby klientów, powinna zainteresować się promocją w sieci. Obecność w Internecie jest obecnie nieodłącznym działaniem wspomagającym rozwój firmy i zwiększającym jej rozpoznawalność. Osoba szukająca konkretnej usługi lub produktu bardzo często kieruje się ku wyszukiwarce – i to właśnie w tym miejscu jest szansa, aby lokalny biznes mógł zaistnieć!
Co warto wiedzieć o wizytówce Google?
Wpisywane przez użytkowników frazy kluczowe często mają charakter lokalizacyjny. Szukając „restauracji w Krośnie”, czy „mechanika w Dębicy” użytkownik zazwyczaj otrzyma listę (przeważnie trzech, w zależności od konkurencyjności branży) wyników z nazwami firm, które świadczą dane usługi w obrębie danej lokalizacji. Lista ta to tak naprawdę wizytówki firmowe, które odgrywają niezwykle istotną rolę w budowaniu świadomości istnienia marki lokalnych firm.
Wielu przedsiębiorców posiadających lokalne biznesy ze względu na wszechobecność Internetu i stopniowe zmiany zakupowe i informacyjne klientów, decydują się na obecność w sieci. Promocja firmy może odbywać się nie tylko za pomocą strony internetowej, ale również dzięki wizytówce Google Moja Firma.
Wizytówka Google pozwala przedstawić swoją firmę lokalnym użytkownikom. Na panelu wizytówki można zamieścić najistotniejsze informacje takie jak: dokładny adres, telefon, godziny otwarcia. Wizytówka to również miejsce na opinie i recenzje innych osób, zazwyczaj byłych klientów. Nie trzeba chyba mówić, jak istotne jest dbanie o pozytywne opinie, które kształtują wizerunek firmy. Dobrze zaprezentowana wizytówka i pochlebne opinie potrafią skutecznie przyciągnąć nowych, potencjalnych klientów. Pozytywne recenzje to najlepsza reklama, jaką możemy uzyskać od zadowolonych klientów.
Czy wizytówka Google jest płatna – na co trzeba uważać
Zwiększenie świadomości przedsiębiorców lokalnych na temat promocji firmy w Internecie sprawiła, że bardzo często pojawiają się pytania na temat wyboru najlepszej formy reklamy firmy. Jednym z najczęstszych wyborów jest założenie wizytówki Google. Na ten temat bardzo często pojawiają się pytania nieświadomych osób, jak tak naprawdę ta wizytówka działa. Jednymi z często spotykanych pytań są:
- Czy wizytówka Google jest płatna?
- Ile kosztuje stworzenie wizytówki Google?
- Ile trzeba płacić za utrzymywanie wizytówki Google?
- Ile wynosi cena za aktualizowanie wizytówki Google?
Pytania te mogą prowadzić ku różnym kierunkom i dostarczać różne odpowiedzi. Najważniejszym jednak sprostowaniem jest to, że: wizytówka Google jest całkowicie bezpłatna. Ponadto nie istnieją żadne ograniczenia czasowe ani terminowość wizytówki. Stworzenie wizytówki Google jest darmowe, a konfiguracja łatwa w obsłudze. Nie trzeba płacić żadnego abonamentu za utrzymywanie wizytówki Google ani dokonywać wpłaty za jej aktualizowanie. Korzystanie z wizytówki Google Moja Firma jest całkowicie darmowe. Jedyną płatną usługą, która może być wykonywana legalnie i która ma sens, jest pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma przez specjalistów marketingu internetowego.
Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma
Promowanie firmy za pomocą wizytówki Google Moja Firma jest niezwykle opłacalne. Pojawianie się w wynikach wyszukiwania użytkownikom z konkretnej lokalizacji daje możliwości docierania do takich osób, które szukają konkretnej usługi lub produktu. Być może potencjalni klienci trafią właśnie na Ciebie. Aby mogli jednak to zrobić, musisz zadbać o swój zakątek w wielkim cyfrowym świecie. Wizytówka to nie tylko „uzupełnienie podstawowych informacji”. Samo posiadanie wizytówki może nie wystarczyć, zwłaszcza jeśli w Twojej lokalizacji mierzysz się z dużą konkurencją. Jeśli konkurencyjne firmy również posiadają wizytówki Google i pojawiają się na wysokich pozycjach, to bardzo możliwe, że pozycjonują swoją wizytówkę.
Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma to tak naprawdę jedna z dwóch płatnych usług, jakie wizytówka posiada. Dużym plusem jest jednak to, że o obecności tych usług decydujesz sam. Pozycjonowanie wizytówki można robić samemu całkowicie za darmo, ale w przypadku dużej konkurencji bardzo możliwe, że będziesz potrzebował pomocy specjalistów z dziedziny marketingu internetowego. Agencje świadczące usługi pozycjonowania stron internetowych w swoich ofertach bardzo często posiadają również usługę pozycjonowania wizytówki Google Moja Firma. Wiedza i narzędzia, jaką dysponują specjaliści SEO, mogą pomóc Ci dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów. Dobrze wypozycjonowana wizytówka to widoczność w sieci na frazy kluczowe, które wpisują Twoi lokalni odbiorcy. Widoczność w Internecie to natomiast szansa na rozwój firmy i zbudowanie silnej marki.