Pozycjonowanie - fakty i mity

  Ostatnia aktualizacja: 06 maja 2024

W dzisiejszym cyfrowym świecie pozycjonowanie strony internetowej stało się jednym z kluczowych elementów strategii marketingowych każdej firmy. Jednakże, wokół tego zagadnienia krążą liczne mity i nieporozumienia, które mogą wprowadzać w błąd przedsiębiorców i specjalistów marketingu. W niniejszym artykule przyjrzymy się kilku faktom i mitom na temat pozycjonowania, aby rozwiać wątpliwości i pomóc w zrozumieniu, jak rzeczywiście działa ta dziedzina. Przeanalizujemy nie tylko najważniejsze aspekty techniczne, ale także zagadnienia związane z treścią, kosztami i innymi czynnikami wpływającymi na skuteczność pozycjonowania. Gotowi na głębsze zanurzenie się w świat SEO? Przedstawiamy Wam kilka popularnych stwierdzeń na temat pozycjonowania. Sprawdźcie, czy są prawdziwe, a może jest to tylko plotka.

Pozycjonowanie jest usługą jednorazową [MIT]

Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych jest usługą cykliczną. Jest to forma inwestycji w daną działalność. Pozwala ono na ciągłe i systematyczne rozwijanie strony, czy też sklepu internetowego. Dzięki systematycznym pracom widoczność danej witryny w Internecie rośnie, co sprawia, że staje się ona coraz bardziej popularna. Wpływają na to działania takie jak rozbudowywanie bloga, pozyskiwanie linków, stan techniczny strony, a także ciągła obserwacja i analiza pozycjonowanej strony.

Głównym celem pozycjonowania jest objęcie jak najlepszych wyników na konkretne słowa kluczowe. Czas potrzebny na uzyskanie satysfakcjonujących pozycji nie jest ściśle określony, ponieważ wpływa na to wiele czynników. Może to być kilka miesięcy, a także kilka lat. Jeżeli dana strona zdobędzie upragnione pozycje, należy pamiętać o tym, że nie jest to koniec działań. Zdobycie czołowych pozycji przez stronę nie oznacza, że będzie ona utrzymywała się w nich przez kolejne kilkanaście lat. O pozycję walczą zazwyczaj inne firmy. Wstrzymując pozycjonowanie strony, zatrzymujemy również jej rozwój.

 

Jeżeli wydam więcej pieniędzy na SEO, to efekt będzie szybszy [MIT]

Istnieje przekonanie, że większe inwestycje w SEO automatycznie przyspieszą efekty i poprawią widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Jednakże, prawda jest nieco bardziej skomplikowana. Większy budżet może zapewnić dostęp do bardziej zaawansowanych narzędzi, zwiększyć czas poświęcany stronie przez specjalistów SEO, a także pozwala na przeznaczenie większej kwoty na budowanie profilu linków (pozyskiwanie wartościowych linków zwrotnych do strony wiąże się często z bardzo wysokimi kosztami). W teorii te działania mogą przyśpieszyć wzrosty pozycji. W praktyce jednak lepiej określić kwotę, którą możesz przeznaczyć miesięcznie na działania SEO i prowadzić systematyczne, cykliczne działania budujące autorytet strony.

Cena pozycjonowania danej strony zazwyczaj zależy od ilości konkurencji, trudności fraz, kondycji samej strony internetowej, a także jej obecnej widoczności strony. Te czynniki pozwalają określić, jak bardzo dana strona odbiega od topowej konkurencji. Pozwala to również oszacować optymalną cenę pozycjonowania. Choć wyższe inwestycje w SEO mogą zapewnić dostęp do bardziej zaawansowanych narzędzi i ekspertów, to tempo osiągania efektów zależy od wielu czynników, w tym od jakości wykonanej pracy, konkurencji w branży oraz aktualnych algorytmów wyszukiwarek. Ostateczna decyzja powinna być uzależniona od indywidualnych potrzeb, celów i możliwości firmy. Jeśli zależy nam na długoterminowym i stabilnym sukcesie, systematyczna praca przy rozłożeniu budżetu może być lepszym wyborem.

Systematyczna praca pozwala na stopniowe budowanie i utrzymywanie pozycji w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu osiągnięte rezultaty mogą być bardziej stabilne i trwałe, co przekłada się na długoterminowy sukces. Natomiast skoncentrowana praca w krótkim okresie, może przynieść szybsze rezultaty, ale mogą być one mniej stabilne i trwałe w perspektywie czasu. Sumarycznie mogą przynieść one większą niekorzyść na strony, gdyż takie działania mogą być podejrzane dla algorytmów Google.

 

Wykupię dużo linków i zdobędę pierwszą pozycję [MIT]

Wykupienie dużej liczby linków może wpłynąć na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, ale nie zawsze w pozytywny sposób. Największe znaczenie ma jakość, a nie ilość linków zwrotnych. Ponadto zbyt gwałtowny wzrost ilości linków do strony, zwłaszcza jeśli są one niewłaściwej jakości lub pochodzą z niepewnych źródeł, może wzbudzić podejrzenia wyszukiwarek i spowodować nałożenie kary na stronę, co może obniżyć jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Lepiej więc inwestować w jakość linków, dbać o naturalność profilu linków i koncentrować się na dostarczaniu wartościowej treści dla użytkowników, co w efekcie przyczynia się do poprawy pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

 

 

Agencja SEO daje gwarancję na uzyskanie efektów [MIT]

Każda uczciwa agencja SEO nie zagwarantuje efektów pozycjonowania. Istnieje kilka powodów, dla których agencje SEO nie mogą udzielić gwarancji w dziedzinie pozycjonowania:

Zmienność algorytmów wyszukiwarek — algorytmy wyszukiwarek się zmieniają, co może mieć wpływ na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Nawet jeśli agencja przeprowadzi skuteczne działania SEO, zmiany w algorytmach mogą wpłynąć na pozycję strony.

Konkurencja — w niektórych branżach konkurencja o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania może być bardzo silna. Nawet jeśli agencja wykonuje skuteczne działania SEO, osiągnięcie wysokich pozycji może być trudne z powodu dużej konkurencji.

Złożoność procesu — proces pozycjonowania strony internetowej jest złożony i zależy od wielu czynników, takich jak jakość treści, budowa linków, optymalizacja techniczna itp. Mimo najlepszych starań agencji SEO, osiągnięcie pożądanych wyników może wymagać czasu i cierpliwości.

 

SEO to tylko uzupełnienie strony słowami kluczowymi [MIT]

Takie stwierdzenie to mit. SEO to znacznie więcej niż tylko uzupełnienie strony słowami kluczowymi. Chociaż słowa kluczowe w pozycjonowaniu strony mają bardzo duże znaczenie, to nie jest to jedyny czynnik wpływający na jej pozycję. W pozycjonowaniu równie ważna jest optymalizacja techniczna, jakość treści, a także linkowanie. 

 

Google Ads ma wpływ na SEO [MIT]

Często pozycjonowanie porównywane jest płatnymi reklamami Google Ads. Często również pada pytanie, czy reklamy w Google Ads mają wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce. Odpowiedź jest jedna: Google Ads nie wpływają na ruch organiczny strony w wynikach wyszukiwania.

Korzystanie z Google Ads jest jednak często uzupełnieniem pozycjonowania. Google Ads umożliwia testowanie skuteczności różnych słów kluczowych i treści reklamowych. Dzięki temu można zidentyfikować najbardziej efektywne frazy, które można później wykorzystać w strategii SEO. Dodatkowo regularna obecność strony w wynikach płatnych reklam może przyczynić się do budowy świadomości marki i zaufania użytkowników. W rezultacie użytkownicy mogą być bardziej skłonni do kliknięcia organicznych wyników wyszukiwania tej samej marki.

 

Podsumowanie

Pozycjonowanie strony internetowej to kompleksowy proces, który wymaga zrozumienia różnych aspektów, ciągłego doskonalenia strategii i dostosowywania się do zmieniających się algorytmów wyszukiwarek. Jest to usługa, która stanowi inwestycję w markę.

Jeśli masz wątpliwości lub pytania dotyczące pozycjonowania swojej strony internetowej, nie wahaj się skontaktować z nami. Nasz zespół ekspertów SEO jest gotowy pomóc Ci w opracowaniu spersonalizowanej strategii, dostosowanej do potrzeb Twojej firmy.

Oferujemy również: