Google Ads - co to jest?
Jest to płatny system reklamowy od Google pozwalający na wyświetlanie reklam tekstowych, graficznych, a także video. Reklamy mogą pojawiać się nie tylko w wynikach wyszukiwania, a także w sieci wyszukiwania, czyli na innych stronach, na których mogą wyświetlać się reklamy. Przykładowo są to inne usługi Google takie jak Mapy, Zakupy, Google Grafika, a także na witrynach partnerów sieci wyszukiwania Google, czyli setkach stron poza Google np. onet.pl, interia.pl itp., a także YouTube.
Jakie są rodzaje kampanii Google Ads?
- kampanie w sieci wyszukiwania
Są to reklamy tekstowe w wynikach wyszukiwania. Pozwalają one na docieranie do użytkowników, którzy szukają w Google konkretnych usług i produktów.
- kampanie w sieci reklamowej - reklamy graficzne
Ten rodzaj kampanii umożliwia wyświetlanie reklam w postaci wizualnej - odpowiednich grafik reklamowych w sieci reklamowej czyli nie tylko w wyszukiwarce Google.
- kampanie wideo czyli reklamy na YouTube
Jak sama nazwa mówi jest to typ kampanii, który umożliwia pokazywanie reklam wideo w YouTube, a także na innych witrynach.
- kampanie produktowe
Kampanie produktowe polecane są dla sklepów internetowych, którzy chcą reklamować swój asortyment. Wyświetlają się one w wynikach wyszukiwania, a także na karcie Zakupy w Google.
- kampanie promujące aplikacje
Reklamy pozwalające na promowanie aplikacji pomagają znajdować nowych użytkowników aplikacji. Ten typ kampanii pozwala na pokazanie reklamy w sieci wyszukiwania, Google Play, YouTube, a także w ponad 3 milionach witryn i aplikacji.
- kampanie lokalne
Kampanie lokalne pozwalają na reklamowanie sklepów stacjonarnych, a także różnych eventów lokalnych. Reklamy będą wyświetlać się w sieci wyszukiwania, reklamowej, w Mapach Google, a także na YouTube.
Czy reklamy Google Ads są skuteczne?
Odpowiedź brzmi TAK jednak, żeby reklama była skuteczna, należy spełnić trochę warunków. Na skuteczność kampanii Google Ads ma wpływ dużo czynników. Jeżeli nie spełnimy ich wszystkich, reklama nie przynosi widocznych efektów.
Co wpływa na skuteczność reklamy?
- budżet przeznaczany na reklamę
To klient ustala, ile pieniędzy chce przeznaczać na reklamę, jednak niektóre kwoty mogą nie wystarczyć na efektywne reklamowanie się w Google. W tym systemie zazwyczaj płacimy za kliknięcie (CPC), którego koszt ustalany jest na podstawie licytacji reklam. Oznacza to, że firmy określają maksymalną kwotę, którą mogą zapłacić za kliknięcie konkretnego słowa (maksymalne CPC). Jeżeli firma X określi stawkę na 2 zł, a firma Y na 1 zł, to firma X będzie widniała na wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania.
- konkurencja
To zagadnienie ma związek ze stawkami - im większa jest konkurencja, bardziej konkurencyjne jest słowo, tym koszt kliknięcia jest większy. Czasami stawka może wynosić nawet kilkadziesiąt złotych, co oznacza, że jedno kliknięcie potencjalnego klienta może kosztować nas nawet 50 zł. Wysokie stawki panują także w USA. Przykładowo za słowo “lawyer” stawka wynosi około 50 $.
- wynik jakości
Stanowi bardzo ważny czynnik wpływający na skuteczność reklamy. Mierzony jest on w skali 1-10 i pozwala na określenie jakości reklam na tle innych reklamodawców. Wysoki wynik jakości oznacza, że reklama i strona docelowa jest przydatna i odpowiednia dla użytkowników szukających tego słowa. Wynik jakości jest określany na podstawie trzech komponentów: CTR (przewidywany współczynnik klikalności), trafności reklamy, a także jakości strony docelowej.
- strona docelowa
Kampanie Google Ads są skuteczne i skutecznie zachęcają użytkownika do odwiedzenia danej strony. Nie znaczy to jednak, że użytkownik, który na nią trafił, zdecyduje się na zakup albo kontakt z naszą firmą. Reklamowa strona powinna zawierać różne wezwania do akcji, które zachęcą klienta do nawiązania kontaktu. Jeżeli użytkownik nie znajdzie na stronie niczego interesującego, to zapewne szybko ją opuści.
Podsumowanie
Google Ads to rozwiązanie pozwalające na szybkie zwiększenie sprzedaży, sprawdzające się w praktycznie każdej branży. Minusem jest jednak to, że jeżeli jakaś branża cieszy się dużą popularnością, to reklama może być kosztowna. Warto jest skorzystać z usług agencji, która ma doświadczenie w realizowanych kampaniach. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą prowadzenia kampanii Google Ads!