Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?

  Ostatnia aktualizacja: 05 marca 2024

Sklep internetowy e-commerce

Branża e-commerce, czyli handel prowadzony w Internecie to obecnie codzienność. Ludzie często zamiast wybrać zwykły stacjonarny sklep wybierają te Internetowe. Przemawia za tym szybkość, a także oszczędność czasu. Zamiast przedzierać się przez sklepy, szukając idealnego produktu, wystarczy że, w wyszukiwarce wpiszemy to, co nas interesuje, a wynik i produkt otrzymujemy od razu. Jeszcze kilka lat temu mało kto pomyślałby o zrobieniu zakupów spożywczych “przez komputer”. Obecnie nie jest to nic nowego. Zakupy możemy zrobić bez wychodzenia z domu - wybierzemy produkty na “ekranie”, które następnie dostarczą nam pod drzwi. To samo tyczy się innych produktów, ubrań, urządzeń, kosmetyków, książek - wszystko możemy dostać w Internecie.

 

 Z racji tego, że ludzie często sięgają do Internetu w poszukiwaniu produktów, warto założyć sklep internetowy albo chociaż stronę informującą o sklepie stacjonarnym i jego produktach - zachęcająca oferta przyciągnie klienta, który prawdopodobnie “pofatyguje się” on podejść do sklepu stacjonarnego.

Cena założenia sklepu internetowego zależna jest od wielu czynników. Zapraszamy do artykułu, w którym Wam je przedstawimy.

 

Ile kosztuje projekt graficzny sklepu internetowego?

Wygląd sklepu internetowego to pierwsza rzecz, która rzuca się w oczy klientowi po wejściu na daną stronę. Wyróżniające się grafiki to nie wszystko. Ważne jest to, żeby projekt był budowany w myśl “User Experience Design”. W skrócie chodzi o to, by zaprojektować sklep w taki sposób, by był funkcjonalny, kreował wizerunek danej marki i aby wzbudzał pozytywne odczucia w ludziach, którzy z niego korzystają. Dla przykładu zaprojektowany  w myśl UX Design sklep internetowy musi być taki, żeby zakupy przebiegały szybko i bezproblemowo, a także ma być przyjemny wizualnie dla oka. Przy projektowaniu szaty graficznej strony czy też sklepu internetowego możemy wyróżnić dwie opcje - korzystanie z gotowego szablonu albo stworzenie dedykowanego projektu sklepu. Czym one się różnią?

 

  • Gotowy szablon sklepu i jego koszty

Gotowy szablon to przygotowany wcześniej wzór, który można modyfikować, jednak tylko w pewnym stopniu. W takim projekcie zmianie zazwyczaj mogą ulegać takie rzeczy jak logo firmy, favicon (grafika na karcie strony w przeglądarce), czy też kolorystykę. Projekty graficzne oparte na szablonie cechują się zazwyczaj niższą ceną, jednak odbieramy sobie wiele możliwości rozbudowy serwisu, które dają projekty dedykowane.

 

  • Dedykowany projekt sklepu internetowego

W innWeb.pl tworzymy indywidualne projekty graficzne stron dla każdego klienta. Przy dedykowanych projektach nie ma ograniczeń. Wszelkie pomysły i oczekiwania dotyczące wyglądu wizualnego mogą być zaprojektowane przez grafika, czego nie możemy zrobić w przypadku gotowego szablonu. Cena projektu dedykowanego zależy od wielu czynników np. wielkości serwisów i ilości podstron do zaprojektowania. W przypadku dużych, rozbudowanych serwisów finalna cena może wynosić nawet kilka tysięcy złotych.

 

Funkcjonalności sklepu

Kolejny czynnik decydujący o cenie stworzenia sklepu internetowego to wszystkie funkcjonalności, które sklep ma posiadać. Sklepy dedykowane pozwalają na tworzenie indywidualnych modułów, które umożliwiają dowolną personalizację sklepu i wdrażanie niemal każdego rozwiązania. Poza tym, nie posiadają one nadmiarowych i niepotrzebnych funkcji, które mogą obniżać wydajność strony. Poniżej przedstawiamy Wam najpopularniejsze rozszerzenia funkcjonalności w e-commerce:

 

  • integracja z porównywarkami cen np. Ceneo
  • wdrożenie sposobu płatności tj. płatności elektroniczne (m. in. Przelewy24, PayU, PayPal itp.)
  • synchronizacja z innymi platformami sprzedażowymi (np. Allegro, Empik itp.)
  • wbudowany czat
  • stworzenie sekcji blogowej
  • automatyczne generowanie listów przewozowych (np. DPD, DHL, UPS, InPost itp.)

 

 

Koszt utrzymania sklepu internetowego

 

Oprócz stworzenia i wdrożenia sklepu należy go jeszcze utrzymać. Mamy tutaj do czynienia np. z domeną i ze serwerem. Koszt najtańszej domeny może wynosić kilkanaście złotych za kupno domeny na pierwszy rok. Kolejne lata mogą wiązać się z większymi opłatami. Jeżeli chodzi o serwer cena hostingu uzależniona jest od pojemności i ruchu na stronie. Zaczyna się ona od 99 zł na rok. 

 

Przy tworzeniu sklepu internetowego warto pamiętać o wdrożeniu na stronę certyfikatu SSL, czyli specjalnego zabezpieczenia strony, które chroni dane przesyłane przez klientów. Obecnie stanowi to niemal wymóg, który wpływa zarówno na bezpieczeństwo użytkowników, pozycjonowanie strony, a także nawet samo odbieranie witryny przez klientów. Wdrożenie SSL to koszt około 100 zł rocznie. W przypadku innWeb.pl cena zaczyna się od 69 zł rocznie.


Kwestia kosztu serwera, certyfikatu SSL i domeny internetowej wygląda inaczej w każdej firmie. W innWeb.pl zapewniamy dla naszych klientów hosting strony www, wdrożenie SSL oraz rejestrację, a także utrzymanie domeny przez rok w gratisie.

 

 

 

 

 

sklep-ecommerce

Pozyskanie klientów do sklepu

Samo założenie sklepu internetowego nie wystarczy, żeby skutecznie sprzedawać w sieci. Na rynku istnieje cała masa sklepów internetowych, dlatego należy podjąć pewne działania, by pokazać swój sklep Internautom. Niezbędne będzie podjęcie działań promocyjnych, czy też inwestycje w reklamy. Poniżej kilka sposobów na zwiększenie widoczności sklepu:

 

Samo znalezienie się w wyszukiwarce Google nie przyniesie nam efektów. Żeby zgromadzić klientów na naszą stronę trzeba sprawić, by pojawiała się ona jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google. Pozycjonowanie jest jednak sposobem dla cierpliwych - na efekty trzeba trochę poczekać. 

 

Kampanie reklamowe są atrakcyjne ze względu na praktycznie od razu widoczne efekty. Wiąże się ona jednak czasami z wysoką ceną. W przypadku dużej konkurencji stawka za jedno kliknięcie może wynosić nawet kilkadziesiąt złotych.

 

Podobnie jak w reklamach Google możemy reklamować się na portalach takich jak Facebook, czy Instagram. Tam też możemy tworzyć kampanie i reklamy, a ich cena jest zazwyczaj niższa niż w kampaniach Google.

 

  • działania w social media i budowanie społeczności

Każda ceniąca się firma posiada swój fanpage na portalach społecznościowych. To tam budujemy relacje z naszymi klientami, a także możemy docierać do nowych osób. 

 

Żeby sklep internetowy przynosił efekty, należy także zadbać o jego profesjonalne prowadzenie. Należy pamiętać o nadzorowaniu contentu oraz dodawanych grafik. Powinny być one wysokiej jakości, gdyż słabe obrazki/zdjęcia mogą popsuć wizualnie całość projektu i odstraszać potencjalnych klientów.

 

Podsumowanie

Założenie i prowadzenie dedykowanego sklepu internetowego nie jest tak proste jak mogłoby się na początku wydawać. Wymaga zaangażowania wielu osób, zarówno przy projekcie, wdrożeniu jak i testach. Samo kupno domeny, czy korzystanie z gotowego szablonu nie wystarczy. Konieczne jest zadbanie o każdy szczegół, a następnie stałe czuwanie nad sklepem. Koszt stworzenia sklepu internetowego będzie zależał od wielu czynników i funkcjonalności sklepu, które wybierzemy.Każdy projekt różni się od siebie - dlatego aby wycenić sklep - wymagane jest przygotowanie specyfikacji, która pozwoli na określenie kosztu uruchomienia sklepu internetowego.

 

Zapraszamy do kontaktu i bezpłatnej wyceny!

Oferujemy również: