innWeb.pl

Logo innWeb.pl

Wszystkie artykuły
Piksel Facebooka - co to jest? jakie daje korzyści?

Co to jest piksel Facebooka?

Piksel firmy Meta to krótki kod JavaScript umieszczony w witrynie, który pozwala zobaczyć jak bardzo twoja reklama jest skuteczna. Dzieje się to na podstawie analizy reakcji użytkowników wraz z promowanym postem na stronie WWW.

Umieszczenie piksela umożliwia remarketing w kampaniach reklamowych na Facebooku, czyli docieranie z reklamą do osób, które miały już styczność ze stroną internetową.

 

Jak działa piksel Facebooka?

 

W skrócie Piksel Facebooka pozwala na uproszczenie plików cookie, dzięki czemu może zbierać informacje na temat aktywności na stronie internetowej.

Działa jak bardzo dobre narzędzie analityczne. Od momentu wgrania, zapisuje ważne dane, które później z sukcesem wykorzystasz w kampaniach i targetowaniu reklamy na precyzyjne grupy odbiorców.

Działa w taki sam sposób, jak kod Google Analytics, który umieszczasz na swojej stronie internetowej. Czyli śledzi wszystkich użytkowników odwiedzających Twoją witrynę. Piksel przechowuje dane o użytkownikach od kiedy dodasz go do swojej strony, do maksymalnie 180 dni wstecz.

 

Czy warto zainstalować piksel Facebooka? Zalety

 

Odpowiedź jest prosta - warto. Piksel dostarczy nam wiele informacji o naszych użytkownikach, a także potencjalnych klientach. Dzięki temu możemy skutecznie optymalizować nasze reklamy, analizować naszych odbiorców, a co za tym idzie poprawiać cały proces marketingu oraz remarketingu.

 

Remarketing

Piksel umożliwia Ci odszukać potencjalnych klientów zainteresowanych Twoją witryną, bądź samym produktem ze sklepu. Pozwala Ci dotrzeć do użytkowników, którzy dodali produkt do koszyka, ale nie dokonali zakupu. Piksel może "uczyć się" o zainteresowaniach odbiorców Twojego sklepu i łączyć je w poszczególne grupy, np:

  • Z jakiej kategorii użytkownik dodał coś do koszyka
  • Jakie inne strony WWW odwiedził
  • Osoby które kilkukrotnie odwiedzały Twoją witrynę

 

 

Piksel Facebooka w skrócie to:

  • Wyświetlanie reklam właściwym odbiorcom.
  • Skala zainteresowania stroną.
  • Pomiar wyników reklam.
  • Zwiększenie sprzedaży.
  • Lepsza optymalizacja reklam.

 

Jak utworzyć piksel Facebooka?

1.  Aby utworzyć piksel, przejdź do menedżera reklam, otwórz menu narzędzi i kliknij “Piksele” w sekcji “Menedżer zadań”.

2.  Kliknij opcję Utwórz piksel.

3.  Wprowadź nazwę dla swojego Piksela. Najlepiej wybrać nazwę, która będzie powiązana z Twoją firm¹ą.

4.  Kliknij opcję Utwórz piksel.

 

Po utworzeniu piksela na Facebooku, musimy przejść do naszej strony internetowej aby zainstalować kod piksela.

Jeżeli masz uprawnienia do edytowania kodu swojej strony możesz ręcznie dodać gotowy skrypt, który przekaże Ci Facebook. Wklejamy kod piksela pomiędzy <head> a </head>

Jeżeli nie wiesz jak to zrobić lub nie chcesz niczego popsuć na swojej witrynie, warto poprosić o to specjalistę.

Oferujemy również: