Czym zajmuje się Google Moja Firma?
Google Moja Firma (Google My Business) jest to platforma przeznaczona do zarządzania wizytówkami przedsiębiorstw, która w dodatku jest całkowicie darmowa.
Wizytówka to natomiast profil danej firmy, która daje możliwość zadecydowania o tym jakie informacje o przedsiębiorstwie będą pojawiać się w wynikach wyszukiwania Google, w przeglądarce internetowej oraz w aplikacji Google Maps. Takie informacje to m.in. adres, numer telefonu, opinie klientów lub godziny otwarcia.
Jak założyć własną wizytówkę w Google Moja Firma?
1. Trzeba założyć konto Google i najlepiej utworzyć maila związanego z naszą firmą.
2. Wpisanie nazwy firmy – znaleźć ją możemy po wpisaniu nazwy firmy i wybraniu jej z listy wyświetlonych przedsiębiorstw, a jeżeli nie ukaże się nam, to musimy wybrać opcję “Dodaj informacje o swojej firmie w Google” i uzupełnić wymagane pola.
3. Podanie adresu firmy – zaznaczamy odpowiedź na podane pytanie “Czy chcesz dodać lokalizację, którą klienci mogą odwiedzić?”.
4. Podanie danych kontaktowych – występuje tu możliwość wpisania numeru kontaktowego oraz adresu witryny internetowej naszej firmy by klienci mogli się z nami skontaktować.
5. Weryfikacja wizytówki firmy – jest wymagana do pełnego zrealizowania potencjału wizytówki. Taka weryfikacja może się odbyć drogą pocztową, a dla wybranych firm przez telefon/e-mail, weryfikację natychmiastową lub zbiorczą.
6. Wizytówka firmy jest już utworzona i widoczna w serwisach Google :)
Korzyści posiadania Google Moja Firma
• Ukazanie swojej firmy na rynku
• Przedstawienie produktów, ofert, czy usług firmy
• Opinie klientów gromadzone na stronie
• Większa możliwość skontaktowania się z klientem