Nie bez powodu obecnie mówi się, że jeśli nie ma Cię w Internecie, to nie istniejesz. Firmy, które chcą pozyskiwać nowych klientów, muszą dbać o swoją widoczność w sieci. Zachowania klientów w ostatnich latach się nieco zmieniły. Klienci już nie tylko oglądają dany produkt w sklepie stacjonarnym. Bardzo często przed dokonaniem zakupu sprawdzają produkt na Internecie, czytają recenzje i opinie innych osób. Nierzadko również zainteresowanie konkretną usługą powoduje, że pierwszym odruchem potencjalnego klienta jest poszukanie informacji o niej właśnie w Internecie, na stronach www.
Dzięki zmianie zachowań klientów firmy zyskały nowe możliwości promocji swojego biznesu. Działania e-marketingowe pozwalają dotrzeć do znacznie większej liczby osób, o ile są dobrze przemyślane i sukcesywnie wykonywane. Wielu przedsiębiorców jednak może zadawać sobie pytanie, w jaki sposób zwiększyć widoczność firmy w Internecie? Odpowiedź na to pytanie znajduje się w poniższym artykule.
Strona internetowa jako wizytówka firmy
Z pewnością zdarzyło Ci się odwiedzić stronę internetową, która nie do końca dobrze się prezentowała. Przestarzała skórka, nieintuicyjna nawigacja, problemy ze znalezieniem istotnych informacji – takie strony były i nadal istnieją, ale nie można powiedzieć, by były one przyjazne dla użytkowników. Firmy, które posiadają lub rozważają stworzenie strony internetowej, powinny w pierwszej kolejności pamiętać o tym, że strona to swego rodzaju wizytówka firmy. Nowoczesna, funkcjonalna, przydatna użytkownikom strona internetowa ma szansę wyróżnić się na tle konkurencji.
Niezwykle istotna jest odpowiednia struktura strony. Odnosić się to może zarówno do struktury nagłówkowej, która powinna jasno odzwierciedlać poszczególne części strony, jak i intuicyjna struktura linkowania wewnętrznego. Obie te rzeczy wpływają na dostępność strony dla użytkownika. Osoba przeglądająca firmową stronę nie powinna czuć się na niej zagubiona – stosowanie dobrych praktyk pomaga w polepszeniu doświadczeń użytkownika. Tworzenie stron internetowych powinno być skrupulatnie określonymi działaniami, zgodnymi ze standardami tworzenia funkcjonalnych i nowoczesnych stron www.
SEO dla poprawy widoczności strony
Firmowa strona internetowa to nie wszystko, co trzeba zrobić, by być widocznym w sieci. Na nic zda się bowiem strona, jeśli użytkownicy nie są w stanie jej odnaleźć. Internet ma wiele zalet, ale trzeba się również liczyć z tym, że konkurencja prawdopodobnie również prowadzi działania marketingowe. A jakie to mogą być działania? Jedną z najczęściej stosowanych metod jest pozycjonowanie stron internetowych, często nazywane również SEO. Działania SEO mają na celu optymalizacje strony internetowej pod kątem technicznym i treściowym. Odpowiednia struktura treści, optymalizacja strony pod kątem słów kluczowych, dbanie o wydajność strony, dostępność, budowanie linkowania zewnętrznego, to tylko kilka z czynności wykonywanych w ramach pozycjonowania. Czynników wpływających na SEO jest mnóstwo. Odpowiednia strategia pozycjonowania może jednak przynieść świetne efekty, a firma stanie się widoczna w sieci.
Pozycjonowanie stron internetowych jest jednak procesem długotrwałym. Efekty nie są widoczne od razu. Wiele zależy od branży, kondycji strony i konkurencji, która również bardzo często prowadzi działania marketingowe. SEO pozwala jednak osiągnąć wysokie pozycje i dać pewną stabilność. Prace nad stroną internetową jednak wymagają dłuższego czasu, zwłaszcza jeśli konkurencją firmy są duże i znane strony. W przypadku mniej popularnych branż lub skoncentrowaniu się na jednej lokalizacji efekty mogą być zauważalne szybciej. Aczkolwiek wszystko zależy od wielu czynników: obszaru działania, kondycji strony, trudności fraz i wspomnianej konkurencji.
Reklamy w Google Ads – krok ku zwiększeniu rozpoznawalności
Reklamowanie się w sieci było i będzie jednym z najszybszych efektów działań marketingowych, wspomagających widoczność firmy w sieci. Reklama w Google Ads pozwala dosyć szybko dotrzeć do potencjalnych klientów. Promocja biznesu w systemie Google Ads wiąże się jednak z kilkoma aspektami, na które trzeba zwrócić uwagę i przeanalizować wszelkie za i przeciw.
Z pewnością jednym z punktów przemawiających na korzyść Google Ads jest poprawa widoczności w wynikach wyszukiwania. Pojawianie się na górze wyników wyszukiwania jest widoczne praktycznie od razu. Wyniki sponsorowane mają jednak to do siebie, że bardzo często konkuruje się z innymi firmami świadczącymi te same usługi. Jest to kłopotliwe zwłaszcza w branżach bardzo popularnych, gdzie konkurencja jest ogromna. Reklamowanie w Google ADS na całą Polskę również może być problematyczne, zwłaszcza jeśli chcemy walczyć o klientów z dużymi firmami. Koszt za kliknięcie niektórych fraz kluczowych może być bardzo drogi.
Reklamowanie w Google Ads wymaga stworzenia dobrej kampanii marketingowej. Samo utworzenie takiej kampanii nie należy do najtrudniejszych zadań. Należy jednak pamiętać, że działania w obrębie reklam Google Ads to stały monitoring i optymalizacja, która dla niektórych osób może być dużą wadą. Bez monitorowania wyników może okazać się, że przeznaczony przez nas budżet nie jest wykorzystywany efektywnie.
Media społecznościowe
W ostatnich latach media społecznościowe zyskały na znacznej popularności. Wykorzystywanie narzędzi takich jak Facebook, Instagram czy X (dawny Twitter) może skutecznie wspomóc widoczność firmy w sieci. Wiele firm media społecznościowe traktuje jako narzędzia uzupełniające działania marketingowe tworzone wokół strony internetowej. Posiadanie strony www można zatem wspomóc dodatkowymi platformami, takimi jak wspomniany Facebook czy Instagram. Konta społecznościowe pomagają nawiązać lepszą więź i kontakt z potencjalnymi klientami.
Jak zwiększyć widoczność firmy w Internecie – podsumowanie
Promocja firmy w Internecie może odbywać się na wiele sposobów. Każdy z nich ma swoje wady i zalety. Z pewnością dla każdej z firm funkcjonalna i przyjazna dla użytkowników strona internetowa powinna być priorytetem. Kolejnymi działaniami, które mogą wspomóc widoczność firmy w sieci, są albo reklamy Google Ads, albo pozycjonowanie. Media społecznościowe również mogą odgrywać ważną rolę, zwłaszcza że ich popularność w ostatnich latach bardzo wzrosła.
Promocja firmy w sieci tak naprawdę zależy od charakteru przedsiębiorstwa i planu biznesowego. Jedno jest pewne – aby zwiększyć widoczność firmy w sieci, trzeba działać. Skutecznie prowadzone działania marketingowe mogą przynieść wiele korzyści i zyskać potencjalnych klientów. A także wspomóc budowanie świadomości marki, o którą należy stale dbać.